×

Ειδοποίηση

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: media/k2/galleries/206017

Καινοτόμο πρόγραμμα άσκησης για καλύτερη ποιότητα ζωής

Από τη Σχολή Δια βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τον καθηγητή Προπονητικής δρ. Βασ. Γεροδήμο

Δημοσίευση: 23 Ιουλ 2018 17:12

ΤΡΙΚΑΛΑ (Της ανταποκρίτριάς μας
Γεωργίας Κωστακοπούλου)

Ένα σημαντικό καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξειδίκευσης - κατάρτισης στον σχεδιασμό, την εφαρμογή, την καθοδήγηση και την αξιολόγηση ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας και κατ’ επέκταση τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, θα πάρει σάρκα και οστά τον ερχόμενο Οκτώβριο, στο πλαίσιο της Σχολής Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για δεύτερη χρονιά.

Επιστημονικά υπεύθυνος είναι ο Δρ. Βασίλειος Γεροδήμος, καθηγητής Προπονητικής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ. Το πρόγραμμα «Exercise for Health: Group and Personal Training» είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, διάρκειας 3 μηνών (80 ώρες εξ’ αποστάσεως και δια ζώσης διδασκαλία) με συνολικό φόρτο εργασίας 250 ώρες (10 ECTS), που σχεδιάστηκε και υλοποιείται από εκπαιδευτές υψηλής επιστημονικής κατάρτισης με μεγάλη εμπειρία στην πρακτική εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες. Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι, μέσα από θεωρητικές και κυρίως πρακτικές διδακτικές ενότητες, να προσφέρει στους εκπαιδευόμενους (επαγγελματίες άσκησης και υγείας) τις πλέον σύγχρονες επιστημονικές γνώσεις σχετικά με την άσκηση - προπόνηση, με στόχο την προαγωγή της υγείας σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως ανακοινώθηκε, απευθύνεται σε απόφοιτους των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των
Πανεπιστημίων της χώρας ή των αντίστοιχων τμημάτων Πανεπιστημίων της αλλοδαπής, απόφοιτους των Ιατρικών Τμημάτων της χώρας ή των αντίστοιχων τμημάτων της αλλοδαπής, απόφοιτους των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας και Νοσηλευτικής, διατροφής των Πανεπιστημίων ή ΑΤΕΙ της χώρας ή των αντίστοιχων τμημάτων της αλλοδαπής, απόφοιτους μεταπτυχιακών προγραμμάτων σχετικών με τις πιο πάνω ειδικότητες και απόφοιτους ΙΕΚ αντίστοιχων ειδικοτήτων (όπως αναφέρθηκαν πιο πάνω) με κρατική πιστοποίηση.
Με την ολοκλήρωση του εν λόγω προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν στην πράξη προγράμματα άσκησης για διάφορες ηλικιακές ομάδες (παιδιά, ενήλικες, ηλικιωμένους) χρησιμοποιώντας διάφορα προπονητικά περιεχόμενα (μουσικοκινητικά προγράμματα άσκησης, θεραπευτική άσκηση, υπαίθριες δραστηριότητες, ασκήσεις ενδυνάμωσης, αναπνευστικές ασκήσεις, ασκήσεις κινητικότητας και ισορροπίας, μορφές άσκησης όπως yoga, tai chi, Pilates κ.ά.) και προπονητικά μέσα (fitball, ιατρικές μπάλες, ιμάντες και λάστιχα, bosu, αλτήρες, δίσκους ισορροπίας, brick της yoga, foam roller κ.ά.) ανάλογα με τους προπονητικούς στόχους και τις ιδιαιτερότητες - ανάγκες των ασκούμενων.
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί από 20/10/2018 έως 13/01/2019. Συνολικά μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα 50 άτομα και οι εγγραφές έχουν ήδη ξεκινήσει (λήξη εγγραφών 10/10/201. Όσοι παρακολουθήσουν επιτυχώς το πρόγραμμα, θα λάβουν Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης στην άσκηση με στόχο την προαγωγή της υγείας από τη Σχολή δια βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
«Ένα πρόγραμμα άσκησης, τονίζει ο επιστημονικά υπεύθυνος του παραπάνω προγράμματος καθηγητής κ. Γεροδήμος, για να είναι αποτελεσματικό για την υγεία των ασκούμενων, θα πρέπει να έχει ως στόχο: τη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας (αντοχής), καθώς και την ανάπτυξη της δύναμης, της κινητικότητας (ευλυγισία - ευκαμψία) και των συντονιστικών ικανοτήτων (κυρίως της ισορροπίας). Για τη βελτίωση των πιο πάνω ικανοτήτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν απλές ασκήσεις ή
δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε μέσα στο σπίτι είτε στο ύπαιθρο χρησιμοποιώντας απλά υλικά».
Τέλος, ανέφερε ότι: «Οι διατατικές ασκήσεις για όλο το σώμα σε συνδυασμό με την πραγματοποίηση μιας σωστής και ρυθμικής αναπνοής, το tai chi και η yoga μπορούν να εκτελεστούν στο ύπαιθρο με τη συνοδεία απαλής μουσικής και να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά τόσο για τη βελτίωση της κινητικότητας και των συντονιστικών ικανοτήτων όσο και για τη μείωση του άγχους και του στρες.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων άσκησης, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να τηρούνται αυστηρά διάφορες βασικές μεθοδικές αρχές όπως: εκτίμηση της υγείας των ασκούμενων με ερωτηματολόγια, ιατρική παρακολούθηση, έλεγχος της επιβάρυνσης σε τακτά χρονικά διαστήματα, κατάλληλη επιλογή εξοπλισμού ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε δραστηριότητας, σωστή ενυδάτωση του οργανισμού (λήψη υγρών) δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους μήνες που η θερμοκρασία είναι υψηλή κ.ά.».

Gallery άρθρου

{gallery}206017{/gallery}
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Προηγούμενο Επόμενο »

Συνδρομητική Υπηρεσία

διαβάστε την ελευθερία online

Ηλεκτρονικό Αρχείο Εφημερίδας


Σύνδεση Εγγραφή

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας

Δείτε όλα τα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας

Ψιθυριστά

Ο καιρός στη Λάρισα

Διαφημίσεις

EDA THESS
Μείνε μαζί μας
keuea

Η "Ελευθερία", ήταν από τις πρώτες εφημερίδες που σηματοδότησε την παρουσία της στο Internet, μ' ένα ολοκληρωμένο site.

Facebook Twitter Youtube

 

Θεσσαλικές Επιλογές

 sel ejofyllo karfitsa 1