«Ασπίδα» των νεφρών τα ψάρια

ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΟΣΟΥ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΤΡΩΝΕ ΣΥΧΝΑ ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΩΜΕΓΑ-3

Δημοσίευση: 20 Ιαν 2023 12:12

Η κατανάλωση μέσα στην εβδομάδα τουλάχιστον δύο μερίδων λιπαρών ψαριών όπως η ρέγγα, ο σολομός, το σκουμπρί και η σαρδέλα συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο για χρόνια νεφρική νόσο (ΧΝΝ) και με επιβράδυνση στη σταδιακή απώλεια της λειτουργίας των νεφρών, δείχνει μια μεγάλη διεθνής επιστημονική έρευνα. Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που προστατεύουν τη λειτουργία των ζωτικών οργάνων των νεφρών. Από ΧΝΝ -μια λίγο πολύ «σιωπηλή» νόσο- σε διάφορα στάδια πάσχουν περίπου 700 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως.
Σε προχωρημένο στάδιο η ΧΝΝ μπορεί να οδηγήσει σε ανάγκη αιμοκάθαρσης ή μεταμόσχευσης νεφρών και σε πρόωρο θάνατο.
Είναι σημαντικό να πάρει κανείς έγκαιρα μέτρα -όπως η αλλαγή της διατροφής του- προκειμένου η έκπτωση των νεφρικών λειτουργιών να είναι πιο αργή.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τους Τζέισον Γου και Κ.Λ. Ονγκ του αυστραλιανού Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), αξιολόγησαν 19 έρευνες από 12 χώρες, αναλύοντας στοιχεία συνολικά για 25.570 ανθρώπους ηλικίας 49 έως 77 ετών, από τους οποίους σχεδόν 5.000 εμφάνισαν ΧΝΝ στη διάρκεια 11 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ωμέγα-3 (από οποιαδήποτε πηγή) είχαν κατά μέσο όρο 8% μικρότερο κίνδυνο για ΧΝΝ. Ειδικότερα, εκείνοι που έτρωγαν τα περισσότερα λιπαρά ψάρια, είχαν 13% μικρότερο κίνδυνο για ΧΝΝ, σε σχέση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα. Ακόμη, η μεγαλύτερη κατανάλωση λιπαρών ψαριών σχετιζόταν με βραδύτερη ετήσια απώλεια της νεφρικής λειτουργίας.
Η ευεργετική δράση των ωμέγα-3 και ειδικότερα των λιπαρών ψαριών για τα νεφρά ίσχυε για όλες τις ηλικίες, ενώ αντίθετα δεν βρέθηκε να ωφελούν τα ωμέγα-3 φυτικής προέλευσης.
Η μελέτη δεν διευκρινίζει ποιο από τα λιπαρά ψάρια έχει την πιο προστατευτική δράση για τα νεφρά, ενώ επισημαίνει ότι σε μικρότερο βαθμό θετική για τα νεφρά δράση έχουν επίσης τα θαλασσινά όπως τα στρείδια και τα μύδια. Δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα αντιστοιχούν, σύμφωνα με τους ερευνητές, σε περίπου 250 μιλιγκράμ ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ημερησίως.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Προηγούμενο Επόμενο »

Συνδρομητική Υπηρεσία

διαβάστε την ελευθερία online

Ηλεκτρονικό Αρχείο Εφημερίδας


Σύνδεση Εγγραφή

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας

Δείτε όλα τα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας

Ψιθυριστά

Ο καιρός στη Λάρισα

Διαφημίσεις

INTERCOMM FOODS
Μείνε μαζί μας
ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
CAREER DAYS LINDOS

Η "Ελευθερία", ήταν από τις πρώτες εφημερίδες που σηματοδότησε την παρουσία της στο Internet, μ' ένα ολοκληρωμένο site.

Facebook Twitter Youtube

 

Θεσσαλικές Επιλογές

 sel ejofyllo karfitsa 1